Jak využít krizových situací ke zlepšení komunikace

Když se některé firmy ocitnou v nesnázích mohou si najmout a využít služeb krizového manažera, ale co náš osobní lidský management? Máme připravený záložní plán komunikace pro různé životní situace? Lze se na to vůbec nějak připravit a naplánovat si scénář dopředu? Nebo přichází na řadu improvizace?

Jedno moudro říká „připrav se na nejhorší, doufej v to nejlepší“. Nevím, jak vy, já jsem optimistka. Katastroficé scénáře si pro svůj osobní život neplánuji.  V podnikání je to něco malinko jiného, tam si je také neplánuji, ale počítám s různými variantami vývoje a snažím se co nejvíce eliminovat rizika.

V soukromém životě to nějak neřeším.  Věřím i v moc pozitivního myšlení a v to, že, co si člověk přeje, tak by se mu také mohlo splnit. A tak si raději to, co bych dělala, kdyby se náhodou něco přihodilo, ani nepředstavuji:-).

disintegration-1819860_960_720

Občas ale v životě nastanou situace, kdy se z vás – samotné jednotky, stanete doslova závislými na pomoci druhých. Běžné činnosti jsou najednou náročné, některé až nemožné. Fyzicky pro vás mohou být obtížné, ovšem pro vás a vaši (ne)komunikaci mohou být tím pravým požehnáním  a zkouškou.

Najednou musíte odpovídat a reagovat na „záludné“ otázky typu „ s čím ti můžu pomoct, co pro tebe ještě můžu udělat, co ti mám přinést?“, atd. A vy se tak učíte pojmenovávat a vyslovovat věci a činnosti, které jste předtím dělali naprosto automaticky.

Je to taková typická ukázka komunikace stručně a jasně, které jsem zastáncem a celoživotním studentem.

A pak že ženy nevědí, co chtějí. Věřte, že v určitých životních situacích ano:-).

Přeji vám, abyste si tuto formu stručné a jasné komunikace osvojili i bez nutnosti si cokoliv lámat, zvrkávat, či jakkoliv jinak si ubližovat. A pokud už se vám nějaká „krizová“ situace, ať už  v soukromém, či pracovním životě stane, abyste si s ní uměli poradili. A když budete mít pocit, že to sami nezvládnete, abyste v sobě našli sílu a odvahu udělat tu nejlehčí  a mnohdy i nejtěžší věc, řekli si o pomoc.